Vyrábění šátku na úvaz Bengkung

02.12.2019

Jeden z prvních kurzů, který jsem na své cestě duly absolvovala, bylo vzdělávání Rebozo od Michaely Kalusové. Tehdy nám ukazovala i dlouhé úzké plátýnko, které se uvazovalo na bříško v šestinedělí, aby nebolela záda, neklenulo s prázdnotou dopředu a s tím i všechny orgány, k dodání tepla atd.. 

Moc mě to zaujalo, také jsem si úvaz vyzkoušela na svém těle a hned první dojem byl úžasný pocit z toho, jak se mi zpevnilo držení těla. :) Další věc, po sundání, najednou velká zima na bříško. Takže nejen kvůli zdravotním benefitům, ale i pro tyto pocitové vjemy a celkový dojem jsem si úvaz Bengkung oblíbila a patří k základu poporodní péče a nabídky podvazování, které ženě ukazuji a předvádím na návštěvě v šestinedělí a zároveň zdůrazňuji, že je opravdu důležité bříško po porodu šátkem podpírat.

Moc pěkně jsou základní informace zpracované ve článku od duly Jany Urbánkové: https://janaurbankova.cz/faq-bengkung/

Kdyby někoho více bavila informační názorné video od Jany: 

https://www.youtube.com/watch?v=TuxXCAdjxQc&app=desktop

A protože zpracovat plátno do šátku a ještě ho nabarvit, je pořádný kus práce, samozřejmě musím doporučit ještě její šátky, které má připravené k prodeji, aby mohly pečovat o šestinedělní bříško. https://harmoniezeny.cz/produkty/bengkung/?fbclid=IwAR0XJzIm9z0uau7J013yTAJjqeMJobgFV5lLElR74N3sJavLJNyOBJfJ-n4

Krom Jany vím ještě o Světlušce Hradilové (na fb), od které teda nemám šátek na Bengkung, ale podvazovací šátky v jiné velikosti a pro jiný úvaz. Šátky na Bengkung také dělá a určitě zase zaujme své zájemkyně. :)

A teď už k samotnému vytváření. :) V galanterii jsem si koupila k 15 metrům čistého bílého bavlněného plátna, které jsem následně odměřila na šířku, u úvazu Bengkung je to cca 20 cm. Pak jsem stříhala a stříhala a stříhala :-)

Hřálo mě vědomí, že tento šátek bude mnoha ženám ku prospěchu a budu ho používat jako takový erární komunitní šátek na půjčování v šestinedělí. ;).

Zároveň jsem si nachystala barvy a jednotlivé hrnce, protože jsem chtěla, aby šátek trošku barevně gradoval a jednotlivé barvy občas i splývaly.

Musím přiznat, že to byla fuška a jsem si jistá, že existuje určitě i praktičtější způsob, ale manipulace s tolika metry plátna je zkrátka náročná a občas jsem měla pocit, že jen ručkuji jak po laně. Takže, když se podívám na snímek, ten večer to rozhodně nebylo na žádnou návštěvu pořádkumilovných kamarádek. ;). Ale byla to zábava a já si utahování jednotlivých vzorů provázkem moc užila, stejně tak jako míchání růžové a modré na fialovou a samozřejmě vaření plátna a úklid. To k poctivé batikované práci patří. ;)

Tady je krásně vidět ten vesmírný námět, který jsem tam chtěla vytvořit. Sypané galaxie, mlhoviny inspirované tou s lidovým názvem "Boží oko", jednoduše hvězdná podívaná. 

Netrpělivě jsem po rozvázání všech uzlíčků a nekonečném máchání čekala, až celé dílko uschne, až jsem se nakonec dočkala. Juhů :-*

Šátek je hotový, tradá ;). Mám velkou radost. 

S láskou jsem ho pojmenovala příznačně "Mlhovina" 

Snad bude sloužit dobře.

Kvetoucí Nitro, Lucie Matějíčková
Všechna práva vyhrazena 2018-
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky