Když se žena odmění za porod

13.01.2020

Ženu, která mně oslovila, abych o ni pečovala při porodu, jsem poznala už daleko daleko dříve. :)

Podaly jsme si ruce v době, kdy měla ještě krásné malé bříško, které pyšně vystavovala slunečním paprskům. Ráda vzpomínám na náš první zážitek. Společně jsme si seděly v parku na dece pod velikým stromem a kolem nás to švitořilo, zelenalo se a v trávě kousek od nás pískala malá myška, která se občas proběhla svou myší uličkou. Nešlo se ubránit smíchu. :) 

Byla jsem šťastná, že tato žena se zajímá, jak porodit jinak, že to jde a hezky jsme si popovídaly o všem možném včetně ženské bylinné napářky, podvazování bříška a jejím životě před miminkem v bříšku. :) Cítila jsem příjemné sepětí. Poté jsem ji poprosila, aby se mi uložila a udělala si pohodlí a já jí vykládala hezké věci o ptáčcích, jak lítají kolem a pípají a zpívají, ať chvilku nasává atmosféru, vzduch a poslouchá a pak ať se soustředí na to, co je v ní, jak se daří miminku a společně jsme si představily porodní zrození a všechny ty emoce kolem. <3 Vždycky, když takto někoho provádím takovou relaxací, tak se celá dojmu. :)

Musím říct, že tato žena si v těhotenství dopřávala, co to šlo. :-* A je to moc dobře. Arte setkání, předporodní napářku, odsypávání bylineček, rebozo, spousty konzultací. 

A jsem ráda, že tuto nit dokončila poslední uzlíčkem a to krásnou slavností po období šestinedělí Zavírání kostí. :) Naše ženské společenství se uzavřelo, celý ten koloběh s porodem se dokončil a život pokračuje dál.

Podvázání těhotného bříška
Podvázání těhotného bříška

A ten den pak přišel. :) Nachystala jsem si věci a lehce po obědě jsem dorazila na místo. Zase se mi to hezky vrací, když o tom přemýšlím. Vybavila jsem se všemi možnými bylinkami, šátky a vším, čím bych mohla ženu rozmazlit, u ní vše přichystala, udělala místo na stole, zázemí v ložnici a začaly jsme si vykládat. 

Zázemí s rebozo šátky
Zázemí s rebozo šátky

Povídaly jsme si dlouhou dobu, ale jsem za to vždy moc ráda, když se žena otevře a poví celý svůj příběh, jak to vnímala ona, pak třeba něco dodám já, společně si vyměníme své dojmy a můžeme to nějak zhodnotit. Popíjely jsme čajík, miminko mezitím spinkalo a celkově byla atmosféra moc příjemná. Většinou chce žena opravdu jen vyslechnout, uznat emoce, nějak zrekapitulovat. Občas slzy, občas smích. Jsou to něžné chvilky. Někdy silné. Zase se to vrací, když si člověk udělá ten prostor, aby o tom mohl přemýšlet a zároveň je mu vytvořeno zázemí jistoty a bezpečí, aby mohl vyjádřit i vše ze dna, co se snažil udusat nebo opouzdřit.

Nabídla jsem ženě bylinky, tak si s nimi relaxovala, zpomalila, voněla a tvořila nějaká svá arte dílka. Hrála si. Vracela se zase do sebe. Prostě teď a tady. Ta, jakou se zná.

Jednou plátno jsem upravila na bylinnou kouli a z druhého jsme vytvořily lázeňský balíček.

A pak proběhlo něžné rozmazlovací kolečko péče, která jsem chtěla dokončit relaxační masáží celého těla pomocí rebozo šátku. Krásnou, poctivou a dlouhou. Takovou by chtěla každá:)) A zatímco já se věnovala jí a jejímu bříšku a vlastně celému, ona se mazlila se svým voňavým miminkem, kojila a pusinkovala něžné čelíčko.

Nakonec jsem ženě tiše zazpívala, jemně se jí dotýkala, povídala vizualizaci o ženském společenství, soucitu a pochopení a nakonec ji kousek po kousek zavinovala šátky celé tělo, aby se žena zakuklila jako housenka. Zdálo se mi, že nějak zhluboka oddechuje, je v takové vnitřní vyrovnanosti a opravdu moc jsem si přála, abych navodila hezkou intimní atmosféru, slavnostní a přitom tichou. Jenže, ve chvíli, kdy jsem ji zavinovala do šátků se ozvalo pořádné hluboké zachrupnutí, až se z toho vlastně vzbudila. Takže jsem si to myslela správně? :))) Nevěděla jsem moc, jak reagovat, asi jakože pokračujeme ne a nic se nestalo? Ale ona se v té chvíli začala srdečně smát a já se musela smát taky. :) Tak moc a tak upřímně a dlouho jsme se smály. :) Bylo to strašně fajn a uvědomila jsem si, jaká je to nejvyšší odměna, když si žena v té chvilce dovolí usnout a nechá se masáží rebozo ukolíbat do sladkého spánku. Děkuju za to. :)

Pak ještě dlouho dlouho ležela v těsném sevření jemných měkkých šátků, které vytvářely pocit bezpečí a péče, než se nechala pomalinku a celá rozvázat a bylo to všechno krásně načasované. 

Nejen pro ženu, ale i pro mě je to taková možnosti si vše zrekapitulovat, připomenout si a uzavřít. A když to jde a uděláme to spolu, naposledy se obejmeme a rozloučíme se, cítím se naplněná a věřím, že žena to má stejně. Našemu společnému příběhu už nic nechybí. Naopak je dovršený radostí, něhou, podporu a dalším krásným zážitkem, který náš vztah definuje. 

A žena si takovou péči vždy zaslouží. :-*

Jako dula pro Třebíč a Kraj Vysočina nabízím i služby poporodní péče. Více v rubrice po porodu.

Opečuji i vás. :)

Kvetoucí Nitro, Lucie Matějíčková
Všechna práva vyhrazena 2018-
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky